Och jag som hade varit så duktig...

Nu har det varit superskärpning hela veckan. Jag har fyllt i precis ALLT jag ätit sedan i måndags och si på rackar'n - det har gett resultat. Ett kilo har jag klämt... eller hade, kanske jag ska säga...

Igår kväll var Eva och jag ute och slarvade på stan. Det blev ett par glas vin i en bar, och en massa golfprat och sen gick vi till nästa ställe och tittade på folk. Det är ganska intressant att se hur mycket det konsumeras under en kväll, och hur folk beter sig.

När jag kom hem var jag HUNGRIG! Skåpen hemma är tömda på det mesta av onyttigheter, så man får ta till vad som finns - i det läget är det inte det kulinariska som är huvudsaken. Några knäckeskivor blev det, och en stor skål japanska snacks - de är ju inte så "farliga"...

Nu på morgonen insåg jag, att jag inte hade registrerat vad jag stoppat i mig. Det vanliga mänskliga beteendet är att blunda för eländet och strunta i det, men jag vet ju vad jag brukar skriva till alla som undrar varför de inte går ner i vikt...:"har du registrerat ALLT, precis ALLT, ALLA dagar???"

Alltså gjorde jag det och jag måste bekänna att min tilldelning inte räckte, trots att jag använde både sparade kalorier och motionsextra. Å ändå tyckte jag att jag inte tokfrossade... Hmmm, man lär så länge man lever!

Nåja. nu vet jag och nu lägger jag gårdagen bakom mig och tar nya tag. En dag som igår är ingen katastrof, bara det inte blir ofta. Jag ska nog lyckas med mina 2 kilo, så att vi kan boka vår golfresa - tro inte annat, Eva! Haha, det finns nog en och annan som triumferande tänker att det är enkelt att snacka, men att göra't själv, det är värre. Men vänta bara!

Nu skiner solen så det får bli en lång långpromenad. Det kompenserar en del i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Helena Bro

Hallå där!

Välkommen i gänget! Även om du är viktkonsulent så är du väl inte mer än människa?
Dessutom är det väl himla skönt att även DU "slirar lite" ibland?!
Då vet ju alla vi andra att du vet PRECIS hur det är ute i den "frestelsefyllda poängdjungeln" när du ger oss dina goda råd.
På´n igen bara, är säker på att det blir golfresa ganska snart för dig!

Kram och trevlig helg!

Helena Bro

2008-02-16 @ 12:34:02
Postat av: Marie

Javisst Helena, tack för din kommentar! Det var i själva verket helt planerat att jag skulle "slira ur" för att veta hur verkligheten är! ;-) Du gav mig sannerligen chansen att glida ur det här på ett snygt sätt! Hur ska jag veta hur svårt det är om jag inte prövar på? Gårdagen var ett "studiebesök i frossarträsket" och inget annat!

Har nu varit ute på en promenad i kylan. Kallt och blåsigt var det, men när man fryser bränner man extra mycket kalorier. På Hornsgatan gick jag in och värmde mig på "Blås & Knåda". Det är en av mina favoritbutiker som jag bara måste gå in i då och då. Idag blev jag förälskad i ett porslin. Det var så vackert att jag ringde till keramikern när jag kom hem och bad att få låna till en matfotografering så småningom. Så trots att jag inte hade med mig kameran på promenaden, kommer det så småningom på bild i MåBra.

2008-02-16 @ 15:46:06
URL: http://viktcoachen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0