Vilken bra början!

Har varit ute idag!!!!!! Tja, ska man vara ärlig så var det väl kanske bästa sättet att vakna till liv efter en nyårsafton som slutade kl. 4 i morse, men himmel så skönt det var att få komma ut i friska luften igen.
Vi firade tillsammans med mamsen och Staffans bror och svägerska. Började med anklever till ett glas mousserande rosé (min favvodrink) Sen blev det hummer med Sancerre (mitt favvovita), därefter oxfilé provencale med ett rött bordeauxvin från 2001. Till dessert hade jag gjort en jordgubbsglassorbet som jag testade för att kunna publicera i MåBra så småningom. Alltid något i denna middag som kunde räknas som en aning nyttigt. Vilken sybaritisk nyårsafton - det är nästan så man skäms...

För att hålla oss vakna åkte "Kasta Gris" fram. Morsan var en hejare på att slänga dessa smågrisar omkring sig och Staffan kom sist till hans stora grämelse! Sen spelade vi Yatsy och Mats slog rekord i poäng. Inte där heller fick lillebror vinna! Vid 12-slaget tog vi champagnen - nja, det var inte äkta - med oss ut och tittade på alla fyrverkerier. Färdtjänsten kom för en gångs skull i tid, så mor åkte hem så ordentligt. Att vi andra inte kom i säng förrän 4 berodde på att lillebror ville ha revansch, men inte hjälpte det heller.

Idag efter långpromenaden spelade brorsorna schack och då äntligen fick den lille vinna, så nu är nyåret räddat! Lugnet har lägrat sig över vårt hem, Staffan sover i soffan, så här får jag sitta ifred.

Läste att den vanligaste maträtten på nyårsdagen är pizza och coca cola. Här blir det varken eller. Ska ut och rota i kylen och se vad vi kan skrapa ihop!

Kommentarer
Postat av: Mats Lundeborg

Tack för en perfekt nyårsmiddag. Det var jättegott. Hoppas att du har kryat på dig.



Kram

Mats

2009-01-07 @ 00:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0