Varför sitter de i Afghanistan?

Jag har en relation med Afghanistan och det är filmen "Flyga Drake" och boken "Tusen strålande solar". Bland det bättre jag sett på bio och läst i bok. Men igår fick jag en ny upplevelse...

Hade mamsen här på middag och griskastning. Vid 21-snåret ringde vi färdtjänsten för att beställa en bil. Den skulle komma 21.30. Vis av gammal skada bad jag grabben jag pratade med att ta mitt mobilnummer och be taxichaffisen ringa mig när de kommit till Grand Hotel i Saltis. De har åkt fel förr och mamma har fått vänta upp till 3 timmar på bilen. Vår adress har ännu inte kommit in i färdtjänstens register.........har de datorer???

Nå killen i växeln lät lite irriterad när jag var påstridig och det hördes att han inte bodde i Stockholm direkt, så jag frågade av rent allmänintresse var han satt och trodde han skulle svara Sveg eller möjligen Riga eller nåt sånt där man vet att det finns call-centers. Döm om min förvåning - han satt i Afghanistan, snacka om Långtbortistan.

Trots min envetenhet kom det ingen bil 21,30 och när jag ringde den s.k. "resegarantin" (det får man göra först när det gått 20 minuter efter utsatt tid) fick jag till svar att taxin stod vid Grand Hotel och väntade. Inte hade han en aning om att han skulle ringa mig... Tur att min mamma är kvällspigg, tålmodig och positiv!

Titta vilken koncentrerad kasta-gris-min hon har. Men så vann hon också! Si på f-n.... en 20-poängare!!!


Kommentarer
Postat av: ACE

Hej Marie!



Tack för dina härliga bloggar! Uppskattar dom verkligen! Även så dina veckobrev, ser alltid fram emot tisdagsmorgnarna. Du är verkligen en jordnära person. Men snälla nå´n menar du verkligen att man svarade från Afghanistan??? Man tror knappt att det är sant. Lyckliga du som har mamma kvar i livet och hon verkar så vital, kasta gris, ja ja sämre kan man verkligen ha det. God fortsättning till dej och de dina på det nya året. Allt gott önskar jag er!

2009-01-06 @ 19:19:50
Postat av: Linda H

jag har läst båda böckerna men jag tycker tusen strålande solar är mycket bättre än flyga drake!

2009-01-06 @ 23:54:19
URL: http://hogsta.blogg.se/
Postat av: R

Håller just nu på att läsa Flyga drake, men jag förstår inte vad det hade med inlägget att göra :S

2009-01-07 @ 01:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0