Rotmos och fläskkorv

Det blev dagens middag. När jag gick inne på Ica häromdagen sålde de ut kokt julkorv för en tia och snåljåpen i mig tog naturligtvis överhanden. Nu har den legat till sig i kylskåpet så att sista förbrukningsdag närmar sig, så idag blev det en riktigt gammaldags husmansrätt.

MEN:

Jag kokade kålroten i mindre bitar tillsammans med morotsslantar. Sen i med bara ett par potatisar som fick mjukkokas. Grovkrossning och smaksättning med lite fond, salt och peppar, så behövdes inget smör. Mätta blev vi och den lilla korven räckte mer än väl.

Sov till 9 i morse. Hur går det till? Jag som brukar vara uppe och pigg vid 7, även på helgerna... Det är väl infektionen som tar knäcken på orken, men imorgon måste jag upp för att åka till fotografen. På söndag blir det inte heller någon sovmorgon. Det luras på att jag ska sitta i TV4-soffan och försöka vara klok då...vi får se hur det blir.

Kommentarer
Postat av: Helena

Rotmos är gott:)

Hoppas att du mår bättre nu och njuter av helgen. Oj, ska du vara med på TV4! Då måste jag kika imorgon:)

Ha det så fint.

Kram

2009-01-10 @ 15:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0