Nyårslöften

Läste en krönika i SvD idag och reflekterade över detta med nyårslöften och sånt. Jag får massor av frågor i min egenskap av viktcoach på MåBra och de handlar naturligtvis om det här med att bryta mönster och ändra vanor. Hur många nyårslöften har inte givits nu i dagarna som innebär mer motion och mindre mat!

Jag har inte gett mig själv eller någon annan några nyårslöften. Det är liksom bara att be sig själv om att få dåligt samvete när man inte lyckas hålla det. Nej, här får det bli små enkla dagslöften istället. Det kan vara svårt nog att klara av en endaste dag om den inte blir som man hade tänkt sig. Det behövs inte mycket för att stjälpa ambitionen över ända.

Huvudsaken är att vardagen blir någorlunda vettig, så det ska jag satsa på några dagar framöver - ja, alltså när det blir vardag igen. Idag är det ju liksom ingen idé eftersom det är fredag och det inleder ju helgen... På måndag är det egentligen lördag igen eftersom tisdag är röd. Haha, vardag blir det alltså inte förrän nästa onsdag och då är det bara tre dagar - äsch jag tror att vardag får gälla från den 12 januari...

Kommentarer
Postat av: Helena

Hihi Det är så många helgdagar nu så 12 januari låter bra:)

Jag har inte lovat något i år och håller med dig:)

Ha det så fint!

Kram

2009-01-02 @ 15:28:47
URL: http://tantensblogg.blogg.se/
Postat av: Maria från Bahia

Ja varför chocka kroppen nu när den tror att den är i paradiset, efter allt gott den fått i jul och nyår.. Men snart är det dags att ändra på helgvanorna man lagt sig till med att vara vaken halva nätterna och sova länge på mornarna. Samt att äta av allt man tycker är gott och bara för att det är helg.. Känns som det är rätt ok att vardagen kommer snart,, så man får lite ordnig på detta med mat och motion..



Men som sagt,,vi njuter några dagar till :O)



/Maria

2009-01-02 @ 21:22:52
Postat av: anne

Jag sällar mig till de som tar itu med det nyttiga livet den 12:e! :)

2009-01-02 @ 22:09:49
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0