Nu är stegräknaren på igen!

I lördags kom vi till gymmet kl. 15.40 och fick höra att de stänger 16.00, så det blev inget då heller! Har i alla fall bokat personlig pepping som ingår 4 gånger. Börjar imorgon kväll!

Igår var vi hur slöa som helst båda två. Ingen drog den andre, så den samlade motionen bestod i att springa runt i Sickla. Dels måste vi lämna in min dator som har tappat ljudet och dels skulle vi leta efter en ny lampa. Det blev lika lite lampa som motion... 

Datorn vet jag inte när vi får tillbaka. Nu får vi slåss om Staffans - är det klokt egentligen att man vant sig vid att sitta hemma vid varsin dator? I varsitt rum!

Min höga ambitionsnivå med mycket motion och mindre mat har inte riktigt nått igenom till mitt medvetande, så imorse åkte stegräknaren på för att motivera mig lite extra. Det hjälper faktiskt! Gick en extra sväng på lunchen bara för det, och nu ska jag strax ta apostlahästarna till Slussen! Till lunch blev det keso med frukt och yoghurt/müsli till mellanmål.

Återstår bara den stora utmaningen...kvällen! Varför är kvällarna så mycket svårare än dagarna, trots att man vet precis hur man ska lägga upp loppet? Men med riktig beslutsamhet går det bra - det vet jag ju och när man har bestämt sig är det inte så fasligt svårt - när kvällen väl är över, tänderna är borstade och man ligger i kojen, haha!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det här med utmaningar.... Min man har halkat in på min återhållsamhet och jag ger mig tusan på att han går ner fortare än jag.... Men jag har minskat 6 hg och det ska banne mig bli mer....

2009-01-26 @ 19:04:36
Postat av: imse

Varför försvinner inläggen?

Jag som ville skryta med att jag gått ner.....Äntligen!

2009-01-26 @ 19:06:16
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: peter jumrukovski

Juste blogg!

2009-01-26 @ 23:49:54
URL: http://www.jumrukovski.se
Postat av: Marie

Men Imse, vilka inlägg är det som försvinner?



Skryt på allt vad du kan, det stärker din egen motivation och inspirerar andra. Bravo!



...och "Anonym"... det är inte alls omöjligt att din man går ner fortare, men jämför dig inte med honom - bara med dig själv.

2009-01-27 @ 12:50:35
URL: http://viktcoachen.blogg.se/
Postat av: imse

Marie, det är jag som är Anonym... det var inlägget som försvann och kom tillbaka, hoppas att mina förlorade hekton inte gör det. Nu är jag sååå laddad, vadarbyxorna ska fladdra runt benen i sommar....

2009-01-27 @ 21:26:36
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0