Gubben är inte så dum att ha...

Jag inser mer och mer att det har sina fördelar att vara två! Visst finns det saker man kan irritera sig på och visst kan man ibland tänka att han är en tjurig och tvär sur-mas men när det kommer till kritan hänger det faktiskt på hur jag mår själv. Humör smittar både - det goda och det dåliga, så är jag irriterad och grinig, så kanske det inte är så konstigt om han också blir det. Och vice versa förstås...

Häromdagen städade han - det skrev jag om! Igår föreslog han att vi skulle ut och åka skridskor på eftermiddagen. Först hade jag en massa invändningar - det var för sent och skulle nästan hinna bli mörkt, det hade snöat lite och var ett par plusgrader, så isen var säkert förstörd. Tja till slut gav jag med mig och tänkte att "nåja, ett varv runt sjön ute vid Hellasgården kan väl gå an"...

Tack Staffan för att du drog ut mig igen! Vi åkte 4 varv och det sista var det faktiskt jag som föreslog. Det var jätteskönt och roligt. Jag hade ALDRIG åkt dit ensam...

Nyss kom han på att vi skulle åka till gymmet... Vi ska ha gäster och jag måste hinna laga mat och städa undan och, och, och... men OK lite skit i hörnen få de väl stå ut med och mat hinner det nog bli i alla fall. Nu sticker vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0