Det finns redan semlor

I morse när jag gick över Skeppsbron, noterade jag att Stenbecksgranan fortfarande strålar. Det är ju Knut idag! Tjugondedag eller stavas det (Tjugondag Knut?) Undrar om de plundrar den idag? Jag såg att det fanns en pepparkaksgris som det stod "Tyra" på. Ungefär en halvmeter stor! Hm troligen papperskaka - inte pepparkaka, så den är nog inget att stå efter.

Betyder det att jag måste ta bort adventsstakarna hemma i fönstren? Då blir det ju MÖRKT igen! Alltså, jag tyckte att det hade vänt och att jag började ana ljusets återkomst, men om alla stakar försvinner, blir det nog dystert. Det är fortfarande mörkt när jag går till och från tåget.

Hörde på radio imorse att de redan säljer semlor! Kan man strunta i traditionen med semlor på Fettisdagen, kan jag faktiskt få ha kvar mina adventsstakar ett tag till. Å andra sidan är man rätt så less på julpyntet, men jag kan ju spara bara stakarna! Däremot får semlorna vänta tills jag äter min ENDA på den riktiga dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0