Dagens utmaning

Nu har jag alltså varit förståndig, duktig med både mat&motion i över en vecka med trivsamt resultat. Igår kväll var vi hemma hos mamsen på middag. Hon hade fixat melon och lufttorkad skinka till förrätt, lagat sjömansbiff och så gjorde jag en bamsesallad till det. Vatten till - inte ens lättöl!!!

Ikväll ska vi sent omsider käka födelsedagsmiddag (jag fyllde år sista september och fick denna i present av sonen) Av olika skäl har det skjutits upp men ikväll blir det alltså krogen... Jag tror faktiskt att det är lite läge att släppa en smula på "principiperna". Nä, svulla måste jag ju inte göra, men jag ska unna mig ett glas vin (om det bjuds?!?) och sen ska jag välja en fiskrätt. Beroende på hur rätterna ser ut, kan jag välja om jag ska äta enligt LCHF (low carb high fat) eller GI eller lågfettkost. Himla bra va'?

Blir det alltför häftigt, kan jag alltid promenera en del av vägen hem. Gick i alla fall från Slussen imorse och tänker gå till restaurangen - kanske med lite omvägar genom några butiker...vad gör man inte för den goda motionens skull!

Förresten såg jag imorse att Stenbecksgranen var nere för räkning. Slakten har börjat, men vart pepparkaksgrisen tog vägen vet jag inte!

Kommentarer
Postat av: Helena

Grattis i efterskott! Hoppas att ni får en riktigt mysig kväll:)

Kram

2009-01-14 @ 17:12:21
URL: http://tantensblogg.blogg.se/
Postat av: imse

Då säger jag grattis i förskott så har vi täckt in det!!!

har startat om igen, motionen går jättebra men jag klarar inte att räkna ut kalorier och fylla i listan finns det någon "lättvariant"????

2009-01-15 @ 09:34:36
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0