3 år yngre i ett nafs

Har varit hos frissan idag! Jag blir lite less på mitt utseende ibland och då är det toppen att hitta någon liten detalj att förändra. Håret växer ju, så där är det riskfritt att låta någon som kan det få rota runt och göra som de vill. Så länge som hon inte pytsar färg i håret får min frissa göra i stort sett vad som helst och jag brukar alltid bli nöjd.

Dessutom ringde doktorn i måndags och berättade att mina prover visat att jag går omkring med en elak borreliainfektion i kroppen. Jag visste väl att det var nå't... Hur knasig man är...väntar in i det längsta med att uppsöka doktor. Man vill  ju inte vara pjåskig. Men nu har hela hösten gått och somliga nätter har jag i vargtimmen inbillat mig både det ena och det andra, så strax före jul, satte jag ner foten och sa till min tjusige doktor att nu får det vara nog!

Nu är det dunderkur med antibiotika som ska ta kål på eländet. Ta mig tusan att jag redan börjar känna mig piggare! Bara att hitta en förklaring gjorde att jag känner mig gladare. Haha, Staffan tyckte att jag sprang lite väl ofta hos doktorn, så nu kanske det blir slut på det lilla nöjet...;)

Man ska nog inte vara så ängslig att be om hjälp. Vem i hela världen är världsbäst på allt? Inte jag i alla fall - världen blir roligare om man delar sina bekymmer. Delad glädje är dubbel och delad sorg är halv - visst är det uttrycket super? Snart ska jag ge jobb åt en fotvårdare också. Hon gör det så himla mycket bättre än när jag själv ska knövla ihop mig och krafsa i tånaglarna.

Kommentarer
Postat av: Helena

Åh nej! Stackars dig. Då är det förklaringen till varför du känt dig hängig. Bra att du redan känner att medicinen börjar göra verkan. Nu mår du snart jättebra igen hoppas jag:)

Stor kram

2009-01-07 @ 15:37:05
URL: http://tantensblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0