Hoho, här är jag igen!

En vecka i Frankrike gör att man inser att det finns andra sätt att leva än det invanda... Vi tycker att det är så självklart att kommunicera med mail och att det ska finnas bredbandsuppkoppling överallt, men trots att Frankrike är ett civiliserat land, funkar det helt annorlunda än här. Framförallt pratar man med varandra - hela tiden! Det är ett himla babblande... Jag som stapplar mig fram på mina 37 år gamla franskkunskaper har fullt sjå med att förstå åtminstone en del. Man prioriterar annorlunda på något vis. Man tycks prata istället för att maila! Och så kan man fortfarande betala med check!

Vi körde upp till en liten by som heter Valberg för att få lite skidåkning. I liften jobbade en äldre herre som tog hand om våra skidor medan vi letade upp kassan för att köpa liftkort! Sedan hälsade han nästa morgon och frågar hur vi mådde! Gör liftpersonalen det i Åre eller Sälen?

Nå, nu finns det snorkiga fransmän också, men jag tror att de vistas mest uppe i Paristrakten. Nere i de sydligare delarna är det lite lugnare och jag undrar om det är därför som folk blir vänligare till sinnet. Kanske något att lära sig av.....

Kommentarer
Postat av: imse

Kul att du är tillbaka med alla ben intakta....

Själv har vi en influensa som härjar i vår omedelbara närhet....Blir ingen skidtur idag!

2009-02-23 @ 08:50:43
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Shelley29Harris

Thank you very much for the good facts about this good post! This is obviously that the essay writing services would suggest the essay writing. Thus, there’s a great chance to buy research papers or custom essay referring to this post.

2012-04-03 @ 15:39:18
URL: http://www.exclusivepapers.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0