Vilket kaos

Just nu är mitt liv en total röra - åtminstone vad gäller lägenhetsfronten. Jag vet inte om jag kan skylla på det, men när jag skrev mitt veckobrev till MåBraLättviktarna lyckades jag formulera mig helgalet förvirrat. Jag påstod att det oslagbara sättet att gå ner i vikt är att äta mer och röra sig mindre. Vet inte om det var något slags freudianskt önsketänkande från min sida, och det är faktiskt förvånansvärt få som har reagerat. Kanske beror på att man inte läser så noga... 

Lägenheten i stan är fortfarande inte såld och det är väl inte så konstigt när marknaden är i total förvirring. Nu har jag istället hittat en hyresgäst som ska bo där i andra hand. Men ta mig rackar'n - 5 minuter efter att hyreskontraktet var påskrivet, kom ett sms från mäklaren att han kanske hittat en köpare...ursäkta mig, men f-n tro't!

Hur som haver har jag nu fullt sjå med att tömma och städa lägenheten. Mycket kroppsarbete är det, men inte pekar vågen nedåt för det! Jag är helt övertygad om att stressen hjälper till att tvärlura hela systemet i kroppen, för inte kan det väl bero på att jag "nervös-äter"?

Kommentarer
Postat av: Skaldeman

Tjenare!!



hmm, alltså jag råkade komma in på din blogg. Jag är lite ny i bloggvärlden o kollar bara runt.

Fick känslan av att viktnedgång var det som din blogg handlade om, generellt.

Detta är ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat, som jag diskuterar mycket med folk.

Ok, ja ska inte dra hela valsen, men ge ett litet tips som du kanske kan överväga att fundera på.

Glöm allt med viktnedgångsåtgärder, viktväktare o.s.v. och lev livet istället. Det är då man mår bra, och kroppen följer med.

Sen så är jag medveten om att det inte är så lätt och inte heller självklart vad jag menar med det, upp till dig att lösa gåtan.

Ha de bra / Skaldeman

2008-09-30 @ 20:30:16
URL: http://skaldeman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0