Vart tog de vägen?

Dagarna, alltså? Ser att det är jättelängesedan jag bloggade...... får väl skylla på att det har varit så mycket annat. Jag vet knappt var jag bor längre - hemma är det den gamla lägenheten eller den nya? Joo den nya är nog hemma eftersom det är där vi bor, men halva bohaget är kvar i förra lyan och eftersom den inte är såld, så hänger den lite i luften, liksom.

Bredbandet funkar inte i Saltis (nya lyan). Nu har minst tre killar varit och dragit i sladdarna, så tusan vet varför det inte fungerar. Igår slutade även TV:n att prata. Jag är lömskt misstänksam! Imorse var det dessutom iskallt på badrumsgolvet och värmen är ännu inte påkopplad i huset. Det är många fördelar med att flytta in i en tidigare obebodd och helt ny och fräsch lägenhet, men det har sina avigsidor också. Man får själv leva sig igenom barnsjukdomarna!

Jag längtar efter kantarellomelett! Idag får det bli inköpta kantareller. Det är bara att inse att jag inte hinner komma ut i skogen på helgerna - det är så många andra prioriteringar just nu. Tänk  kantareller som är smörfrästa (bara lite smör) tillsammans med en hackad rödlök. På med omelettsmeten (ägg och vatten) och strax innan det är färdigt lägger man på en hög med bladspenat och ruccola och viker ihop. Mums, det måste bli dagens middag tillsammans med en tomatsallad! Jag längtar redan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0