Kors i taket

I förrgår fick jag ett kryptiskt mail från min sambo. "Jag har handlat och fixar middag idag" stod det. Min direkta och självklara reaktion var att han hade fått nå't i huv'et eller så. Min älskling har många goda sidor men det där med att fixa käk är inte hans bästa gren. Huslighet kan han knappt stava till!

Under promenaden hemåt funderade jag över vad som var på gång. Hade han dåligt samvete för nå't eller var det bara ett allmänt ryck, men den stora frågan var: vad skulle han bjuda på? Jag kunde bara komma fram till 2 alternativ - det ena var blodpudding, men det vet han att jag inte är så himla förtjust i, så det brukar han äta till lunch när jag är borta.

Återstod havskräftor som vi talat om häromdagen. En klar favorit! Visserligen lite märkligt med lyxlir på en vanlig måndag, men snålvattnet började så smått att rinna till när jag närmade mig hemmet.

När jag väl kom hem fattade jag - han älskar ju tacos och det bästa sättet att få det tillräckligt ofta är förstås att ta saken i egna händer. Säga vad man vill om avsikten, men det var jättemysigt att få gå hem till dukat bord. Det var så trevligt att han GÄRNA får göra om det - nästan så att det skulle gå bra med blodpudding till och med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0