Knappast "hippt"

Nå, nu var det väl inte direkt för att vara "hipp", som jag rusade över spåren och kravlade mig upp på perongen... Det var mer en nödlösning för att jag ogärna ville missa min "akutfådda" tandläkartid och verkligen inget jag vill rekommendera andra. Det resulterade dessutom i ett par sabbade ljusa jeans, så hualigen, Elisabeth, ursäkta mig om jag framställde det hela i en dager för att  verka "hipp" - nej nej verkligen inte - snarare ett uttryck för mitt ibland obetänksamt korkade jag!

Däremot tänker jag skryta lite över att jag tog mig över den mentala spärren att testa kajakpaddling. Jag trodde det skulle få vänta till våren, men igår tog sig några solstrålar in i viken och vattnet låg lugnt, så jag drog på flytvästen och våtdräkten - för säkerhets skull, OM jag skulle trilla i...vattnet är nog inte så jättevarmt längre. Lite vingligt var det allt, men väldigt mysigt.



Idag har jag ont i ryggen - det kanske inte är en så väldigt nyttig sittställning, eller också var det jag som gjorde fel eller spände mig för mycket. Ska jag fortsätta med det här, ska jag nog ta lite goda råd. Man bör väl lära sig eskimåsväng och sånt också ifall man skulle misslyckas med att hålla sig på rätt köl!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hej Marie!

Modigt av dig att våga dig på Kajak, klokt att lära dig eskimåvändning för nog är det lite läskigt att hamna upp och ner. Vår dotter Lisa tycker mycket om Kajakpaddling och är riktigt snitsig på det.

Visst är det kul att läsa din blogg även för oss som inte är dina närmaste, för mig är du som en god gammal vän trots att vi mest umgåtts via nätet och i viktgrupper. Genar över järnvägsspår gör du kanske inte fler gånger efter senaste inläggen. Apropå järnvägsspår, har du sett den svenske killen som tävlar i Paraolympics? Han hamnade framför ett lok och har nu bara en hel arm, en armstump och två benstumpar kvar och tävlar i simning på elitnivå. Snacka om vilja! Han om någon visar att man kan om man vill. Är du Nackabo igen? Ha det bra och lycka till med kajaken!

2008-09-16 @ 13:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0