Kantareller och risflingor

Åh, vad god den blev kantarellomeletten igår! Fick dock en smärre hicka när jag skulle betala. En liten påse på 300 g kostade 75 spänn och de krymper ju vid stekning... Nåja det var de värda, men om du har chans att komma ut i skogen och plocka själv kan du verkligen göra klipp! (förutsatt att du inte kör bil 10 mil för att komma ut)

Fick prov på nya glutenfria flingor som jag lagt in i MåBra:s livsmedelsdatabas. Jag brukar lägga in nya produkter som jag får korn på och som verkar användbara. På så sätt uppdateras vår sajt hela tiden med nya livsmedel, så att det blir enklare för alla att kostregistrera sitt matintag. Det är inte så knepigt som många tror, och det ger en fenomenal överblick över hur mycket man egentligen proppar i sig.

Mängd 1 dl (15g=1p) 56 kcal
Lägg till under Frukost  Lägg till  

Hade tänkt ge flingorna till min glutenintoleranta mor, men de var så goda, så tusan vet om det blir några kvar innan jag hinner hem till henne. Det var massor av torkade hallon och jordgubbar i, som nästan smakade som färska!



Kommentarer
Postat av: Dragana

Det låter riktigt gott! Jag älskar omeletter, man kan variera de så mycket, och det blir ju så gott!

2008-09-03 @ 14:12:28
URL: http://iseedee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0