Borttappade saker

Vi var på bröllopsfest i lördags. En av mina gamla vänners son gifte sig och vi fick den stora äran att delta i festandet. Till att börja med samlades några av oss hos goda vänner i stan för en fördrink. För det första blev jag inte klar i tid, så vi fick ta bilen till stan istället för att åka tåg som vi tänkt. När vi sen började se oss omkring, visade det sig att Staffan var den ende som hade smoking. Hm, jag hade uppfattat missuppfattat inbjudan så jag hade lurat honom...alla andra hade mörk kostym och slips men Staffan fick stå ut med att vara "överklädd". Big deal!

Själv var jag lätt "underklädd"...nja, det var inte så illa som det låter, men mitt ena nyinköpta örhänge hade på något mysko sätt glidit ur. För en gångs skull hade jag pyntat mig med en ganska stor hängande sak, så jag fick gå med huv'et på sned hela kvällen...

Da'n efter när vi hämtade bilen hittade jag örhänget på trottoaren!!!

Igår hämtade jag ut ett rekommenderat brev på posten. Staffans nyckelknippa har varit bortsprungen i två veckor. Den försvann på en joggingtur, men kan man tänka sig - den kom tillbaka självmant!!! Jag säger bara en sak: nyckelbricka med stoppservice är en fenomenal uppfinning. Rekommenderas varmt av alla som brukar tappa sina knippor.
 
Tänk om det hade varit lika lätt att hitta sin borttappade motivation. Jag skulle vilja klura ut nå't slags "stoppservice" även för det ändamålet. Ojojoj, jag skulle bli rik som ett troll om jag lyckades!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0