Ska det vara förkylt nu igen?

Trodde jag hade fått min beskärda del förra året, men nu sprakar det i öronen igen och huv'et spränger. Är det typiskt just den här helgen när jag är gräsänka och skulle bort på mingelkalas ikväll. Nu får jag sitta ensam hemma med ingen som pysslar om mig. Åhhh, vad det är synd om mig.......:-(

Men tja, det kunde förstås ha varit värre. Det finns mat i kylen och jag kan roa mig med att titta på Idol ikväll och om jag är riktigt ordentlig kanske jag är pigg nog att åka till Sätra Brunn imorgon. Vi är en nästan hel klass med tanter som ska fira 30-årsjubileum från när vi tog vår hushållslärarexamen och det vore synd att missa det. Lite rosenrot, varmt rött té och sjutusan-dj-ar ska väl fixa den här bacillusken. Eller va' ?

Idag har jag inte duschat, vad konstigt det känns. Tur att jag är ensam hemma...... Var hos sjukgymnast med min onda rygg igår och hon drog och slet i mig så det knakade både här o där. När hon äntligen hade lyckats få mig jämnlång och rak satte hon en massa tejp på ryggen kors o tvärs, för att stabilisera läget. Riktigt skönt faktiskt och det fungerar som en ordentlig påminnelse att jag inte ska kröka rygg för att komma ner på golvet, utan istället böja på benen. Superbra, så nu törs jag inte duscha för då lossnar säkert tejpen! Nå, imorgon ryker den i vilket fall som helst!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Urch vad jobbigt!

Krya på dig.



hoppas du har haft en bra dag!



Har du inget bättre för dig så skulle du gärna få kolla in på min blogg och lämna ett avtryck om vad dina rädslor är ? :)



kram

2008-10-03 @ 20:27:21
URL: http://blondiiebecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0