Maränger och färdtjänst

Vi hade mamsen och Daniel med flickvän på middag igår. Daniel brukar alltid komma riktigt hungrig och igår var inget undantag, så jag hade lagat ordentliga portioner av Kreolskans söndagsgryta fast det var lördag. Ursprungsreceptet innehåller massor av vispgrädde, men jag har gjort om det, så att det funkar utmärkt med matlagningsgrädde.

Eftersom samtliga har passion för maränger, hade jag bakat en laddning av nötchokladmarängerna som finns på MåBrasajten. De är rysligt goda. Som omväxling serverade jag dem med lite vaniljvisp och färska! - jaa, det stämmer - jordgubbar och mango. Supergott!

Vi ringde färdtjänsten kl. 21.10 för att få besked att de kunde hämta mamsen kl. 21.50. OK, tyckte vi eftersom det trots allt var lördagkväll. Men ingen bil kom, så vi ringde resegarantin som det så vackert heter. De lovade att bilen var på väg och skulle komma inom 10 minuter. En kvart senare ringde jag och frågade och då hade det blivit något fel, så de skulle skicka en ny...... Nu ska jag inte upprepa alla telefonsamtal, men vi höll på på det här sättet hela kvällen och fick nya besked hela tiden. En gång kopplade de mig direkt till chauffören, men han hade inte hittat hit, så han meddelade helt sonika att han hade bommat körningen. När jag  bad honom vända och komma tillbaka slängde han på luren...

Klockan 01.25 kom slutligen en bil. Då hade mamma tröttnat och somnat i fåtöljen, så vi fick väcka henne. Är det så här våra gamla ska behandlas? Neej, då vill jag inte bli gammal!

Kommentarer
Postat av: imse

Men hur är det möjligt? Man blir arg bara av att läsa om eländet. Stackars din mamma, fast jag har förstått att hon är en Krutgumma.

Vi har också haft fest i helgen ...kolla in menyn på bloggen om du vill....nu MÅSTE jag dra ner på intaget....Har börjat med en ansträngande skogspromenad på en och en halv timme

Hur kalorika är Physalis? Mitt nya "godis"

2008-10-27 @ 10:53:32
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0