En marsipangris som tröst

Skulle varit i Sigtuna på konferens idag, men sitter istället hemma med mitt dundrande huvud. Vad sur jag blir, jag hade faktiskt sett fram emot det här mötet och dessutom lär det vara fantastiskt god mat där.

Nu tillhör jag den sort som tyvärr inte kan ligga i sängen och läsa en god bok när jag är sjuk. Nehej då, jag tycker att jag ska utnyttja tiden till något nyttigt när jag ändå är hemma och dräller...så himla korkat, jag vet det, men det går bara inte!

Nu skulle jag testa ett recept på hemgjort julgodis och jag kunde inte låta bli att leka lite när jag ändå hade gott om tid. Min marsipanrulle blev lite "grisig" om jag får uttrycka mig så. Det är bäst jag säger vad det föreställer annars tror du att det är en hund eller kossa eller nåt annat. Jag glömde först öronen, så de blev lite konstiga, men kul var det. På det här sättet kan jag inte gå och smånalla heller - det syns ju om jag tar en bit! Jag smakade lite, lite innan den blev inchokladad och den var jättegod, så receptet kommer i nummer 12 av MåBra, det också!


Kommentarer
Postat av: imse

...ful gris! (appropå kommentaren om tallen, ha, ha..)

Dessutom kan jag bara inte fatta att det finns någon som kan äta något så sliskigt som marsipan??? Men antagligen beror det på att jag inte gillar sötsaker överhuvudtaget....tur det annars skulle jag väl väga hundra kilogram....

2008-10-09 @ 08:10:34
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: imse

Hej igen, vet att det här är fel ställe, men jag kommer inte fram till Kundservice...??? har STORA problem att komma in på er sida numera. Är det fler som tycker att sidan är "seg"...jag har inga problem med andra sidor....Det är jättetrist eftersom jag drar mig för att logga in när det tar sån tid. Finns det nåt jag kan fixa själv tro?

2008-10-09 @ 08:21:50
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0