Afternoon tea på Grand

I förrgår var vi på 60-årsfest på Grand Hotel och drack "Afternoon tea". Himmel, vilket arrangemang!!! Man kunde till att börja med få ett glas champagne i olika prisklasser om man ville. Sedan följde en veritabel frossa i diverse bakverk - smöriga scones med grädde, sylt och havtornscurd, diverse små snittar med himmelska fyllningar och sist men inte minst små delikata kakor/bakelser.



Jag måste få skryta lite igen - jag mår så BRAAAA när jag får visa mig duktig.....;) Eftersom jag så gärna vill smaka på allt, tog jag verkligen för mig av samtliga sorter, men jag smakade bara en bit av varje. Smörgåsarna åt jag upp, eftersom detta var min lunch, men sötsakerna var jag verkligen restriktiv med! Annars hade jag väl knappast vågat skriva om det alls...... Allvarligt talat så är det just så här man kan göra när man hamnar på kalas och tycker att allt är gott. Man vill ju gärna prova, men det är lika gott med små portioner. Så här såg min lite grisiga assiett ut när jag var klar!


Det är inte lätt när man stup i ett kommer på fest. De kommer i stim ibland (kalasen, alltså). Igår var det dags igen. Jag hade fått inbjudan till Hötorgets 50-årsjubileum och där kunde man verkligen prata om provsmakningar. Det var små små smakportioner och jag tyckte att jag inte åt så mycket, men det var gräsligt, vad mätt jag var när vi gick därifrån... Nu var det faktiskt min födelsedag, så jag höll inte så värst noga koll på mig själv - ibland måste man tillåta sig att släppa tyglarna! Idag är jag på den vanliga banan igen! Tyvärr hade jag ingen kamera med mig, men det var så mycket folk, att det antagligen bara hade blivit en massa ryggar och rockar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0