Vart har Globens Luciakonsert tagit vägen?

För mig är julstämning nästan synonymt med Adolf Fredriks Luciakonsert i Globen. Jag har suttit där vartenda år (utom ett, när jag bodde i Dalarna och inte kom ifrån)
Jag brukar kolla på Ticknet, så att jag kan boka tidigt och få fina platser, men nu hittar jag det inte... Har hela evenemanget utgått? Jag såg att Adolf Fredriks musikklasser skulle ha något i kyrkan, men det är ju inte samma sak! Det här när de står med levande ljus i varenda gång är en fantastisk känsla, och när de sjunger "Det är en ros utsprungen" i sitt fenomenala arrangemang (kan det vara Robert Sunds?) - ja, då ryser jag i hela kroppen.

Är det nån som vet?

Ska jag behöva skapa julstämningen genom att äta lussebullar istället?

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag vet inte var lucia arrangemanget har tagit vägen men jag vet att det har utgått pga finalen i Idol som är den 12/12. Vad jag har hört hinner de inte plocka ner allt inför lucia så därför har arrangemnaget utgått.

2008-11-12 @ 13:23:09
URL: http://miesperu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0