Det mörknar

Klockan är halv 3 och det börjar skymma trots att det varit vackert väder idag. Är det en ursäkt för att ta T-banan istället för att gå till Slussen? NÄ!

Igår kväll när jag hade hasat ner i nya soffan i nästintill liggande ställning och kände mig ganska mör frågade Staffan om vi skulle ta en promenad. Då var klockan 21.30 och vi hade sett både "Rakt på", Andra Avenyn och Aktuellt.
- Är det inte lite sent, sa jag.................., men sedan började en röst inom mig minnas att jag lovat att inte säga nej till promenadförslag av ren slöhet, så jag ändrade mig genast till "jovisst, det är säkert jätteskönt bara vi kommer ut.

Sagt och gjort - på med varma jackan och så skulle vi bara ta lilla varvet, men döm om min förvåning när min mun öppnades och ut ramlade: nämen nu när vi ändå är ute kan vi väl ta en sväng till. Det var jätteskönt och jättemysigt!!!

Hoppas jag kommer ihåg det nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0