Trängselskatten

Jag fattar inte det här med trängselskatt. Igår åkte jag till Norrköping för att träffa Mia, som jag har "förföljt" en dag. Vitsen var att hitta vilka vardagsfällor hon trilla i, och det  var intressant. Ska inte avslöja redan här vad vi hittade - det kommer i nummer 8 av MåBra.

Men nu var det trängselskatten det handlade om... Jag bor alltså i Stockholms innerstad! Om jag kör runt runt hela dagen och trängs med andra bilar, så kostar det mig ingenting i skatt, men igår när jag åkte ut ur stan och körde på motorvägen, så fick jag betala 20 kronor för att ta mig ur stan och låta bli att trängas med andra. Om jag sedan hade kommit hem tillräckligt sent, hade jag kunnat köra in i stan helt gratis för att fortsätta trängas gratis härinne i stan idag. Fattar du?  Hallå politiker, var är logiken i detta system?????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0