Lyckokänslor i kroppen

Vilken underbar morgon! När jag gick iväg för att hämta morgontidningen överfölls jag av allt vackert. Blå Jungfrun ruvar vid horisonten, havet ligger nästan spegelblankt, solen skiner, men det är fortfarande svalt i luften. Näktergalen sjunger och en lärka slår i skyn sin drill. Jag blir så där enkelt och ursprungligt lycklig bara av att få finnas och uppleva detta.

För en kort stund finns inga bekymmer och inga svåra beslut att fatta - jag bara lever i stunden.

Ska iväg till hemmabanan i Källatorp och spela golf idag. Undrar om jag får något sällskap eller om jag får gå och träningsspela med tre egna slagna bollar på varje hål.

Hann slå nästan allt gräs igår, men ska ta det sista när jag kommer hem och sen ska jag koka piggvar som jag hittade i Böda hamn igår - ja, i fiskbutiken förstås, jag var inte ute och simmade med harpun...

Med den här sköna morgonkänslan kan det bara bli en fantastisk dag. Det gäller att ta vara på de fina små momenten i livet när de bjuds ut! Idag hoppas jag att många, ja helst alla människor får en fin dag utifrån sina egna förutsättningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0