Gräsklippning som motion

Igår körde jag ner till sommarvistet på Öland tillsammans med lilla mor, som förhoppningsvis ska kunna stanna här hela sommaren. När vi kom fram skulle elen sättas på, vattnet likaså och sedan varmvattenberedarna, så vi slipper duscha kallt imorgon bitti. När detta var gjort var det bara att se till att vi skulle få något i oss, så klockan rann iväg ochh inte mycket annat blev gjort.

Trädgården ser lika vildvuxen ut som en ödegård i Ödeshög, mammas rum är rena slagfältet efter att det kommit upp nya gipsskivor. Alla hennes möbler står intravade i vardagsrummet. Rena röran med andra ord, så idag sitter jag och tittar på eländet och vet inte i vilken ände jag ska börja. Hade tänkt ta en cykeltur, men inser att det är bättre att lägga motionen på gräsklippning - jag som brukar förorda att man ska motionera dessutom... Nå, nöden har ingen lag - eller snarare tiden. Nu är det prioriteringar som gäller, så jag cyklar iväg och gör några inköp och letar efter en händig målare som kanske vill fixa färdigt i mors rum, så får jag en cykeltur innan jag börjar klippa gräs. Nu sitter jag här o skriver istället för att göra det jag ska - action, madame!!! 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Låter underbart med Öland. Ha en riktigt skön helg i solen. Kramisar från Susanne

2008-05-30 @ 12:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0