Fotograferingar

Häromdagen plåtade vi grillbilder för MåBra. Det är alltid lika spännande med dessa fotograferingar. Jag berättade ju hur Ulle fick ligga på magen som en säl för att hitta rätt vinkel för en dessertbild. 

Den här dagen hade vi bespetsat oss på vackert väder, men det blev lite gråmulet och kylslaget. Vi for ut till Vikingshill, där vi lånat trädgård och grill av Daniels pappa, alltså mitt första ex (och hittills enda f.d äkta man). Tack Magnus och Katarina för lånet!

Hur vi än tricksade med kolen fick vi det inte att ta sig, så det var bara att hämta mer tändvätska. Ulle fyrade av en "jättefin" bild när jag sträcker mig efter flaskan. Notera särskilt Chaplinställningen med fötterna...

image52

Huvudsaken var i alla fall att fyren tog sig, men istället  höll jag på att försvinna i ett moln av os, och där var tösen 
snabb på avfyrningsknappen igen. Kanske är det så att jag var mest till min fördel här...:

 image51

Det var tur att ingen behövde äta mina grillspett den dagen! Bilden blev nog bra till slut, men spetten var vid det laget ganska svartbrända... Ibland måste man fuska för att få det att fungera - så är det bara i livet!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0