Där sitter dom och dricker bärs

Stackars fotografer vad de får utstå olämpliga kroppsställningar ibland! Vi skulle få en fin bild med härliga sommardesserter (kommer i nummer 7 av MåBra). När vi äntligen hittade en tillräckligt platt sten där mina fina glas kunde stå med havet som bakgrund, var det så trångt, så att fotograf Ulle fick ligga på mage med benen uppåtböjda som på den värsta rygg-gympaövningen. Som en säl låg hon stackar'n och jag hade naturligtvis inte med mig min lilla löjliga digitalkamera. Den hade ju fått komplex i sällskap med hennes monsterapparat, men i det läget var det faktiskt synd.

Haha, som vi stod och balanserade glasen på ett räcke medan jag la upp godsakerna - obetalbart och kul. Folk skulle bara veta vilket jobb som ligger bakom alla dessa bilder i tidningarna!

Just nu står jag och tittar ut mot August Bar och Bistro som ligger tvärs över gatan från mitt arbetsrumsfönster. Vid ett bord på uteserveringen sitter tre trettio-plussare och dricker bärs. Det ser så trevligt ut... Vid ett annat bord sitter tre 60-plussare och de dricker också bärs. Och här står jag och "pratar för mig själv" med en kopp rött te, men det är inte så illa det heller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0