Våfflor kan jag vara utan

Det är skönt, att det finns några "onödor" som jag inte har så svårt att avstå från. Våfflor ska ätas i en stuga i fjällen efter en skidtur, det bara är så! Eftersom jag dessvärre inte befinner mig i fjällen är det inga problem att avstå.

Däremot fick jag stålsätta mig vid jobbfikat. Sofia hade bakat en kardemummakaka som hon bjöd på, eftersom det är hennes sista dag hos oss. Det var min pappas favvokaka och det är ju sååååå gott, men med påskens utsvävelser i minnet, fick kakan gå fri från min framfart. Dessutom hade vi fått en stor chokladask till redaktionen, men även den fick vara, så idag är jag stolt över mig själv och stark i anden. Tror faktiskt att det får bli ett Pilatespass ikväll och kanske till och med några ryck i träningsmaskinerna!

Precis när jag skrev det där med styrketräningen for en tanke genom huv'et att "bäst att inte skriva det, då kan jag ju inte skippa det om orken tryter". Haha vem försöker lura sig själv nu? Bara därför får det stå kvar som ett motivationskludd till mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0