Sorry golvet, det blir ingen kontroll

Jodå gaveln blev avklädd igår kväll, men det tog sin lilla tid och ryggen är inte så glad idag! När jag äntligen fått den på plats, hittade jag en liten papperslapp som informerade mig om att jag borde kolla så att det inte sitter några metallklamrar på undersidan som kan skada golvet. Sorry golvet, men det bli inget av med den kontrollen - jag lyfter inte på kolossen!

I morse inträffade en ny katastrof i mitt liv! När jag stod i badrummet, hördes en märklig alarmsignal inifrån mitt lilla arbetskrypin. Det var datorn som skrek något obegripligt, och sedan  blev skärmen alldeles svart... Jag undrar om jag har någon elak datorkäkargubbe i mitt hem - detta är den tredje datorn som pajar på mindre än 2 månader.

Jag undrar om jag håller på att bli alldeles förvirrad. Imorse var jag helt på det klara med att jag skulle till frissan idag, men 12.50, när jag började bli lunchsugen kom jag plötsligt på att "HJÄÄÄLP, jag ska vara hos frissan 13.00".
 
Med långa benet före och ett rött äpple i munnen som en annan julgris, klev jag 13.01  in hos Sabine som log milt.
13.48 gick jag ut därifrån, och tillbaka bland mina kamrater konstaterades att håret hade blivit längre, trots att det låg massor av vita tussar på golvet hos Sabine. Hon är duktig hon, som kan trolla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0