Oskar och Helmer

Jag är nykär! Föremålet för min häftiga förälskelse heter Oskar och vi har sovit tillsammans i natt. Han kom smygande mitt i natten och rullade ihop sig just i knävecket. Oskar är av rasen Brittisk korthår, han är väl sisådär 15 veckor gammal och fullkomligt bedårisk


image25

Jag åkte till Uppsala igår och blev bjuden på en riktig påskmiddag med ägg, räkor, löjrom och sill till förrätt och lammstek med goda grönsaker till huvudrätt. Stina hade lagat en fenomenal nötpaj till dessert och det var inte bara vi båda som uppskattade den, utan även.......ja, just det, Oskar!!!


image24

Kattungar ska vara lite busiga och Oskar är inget undantag. Dessutom är både han och hans bror alldeles förskräckligt bortskämda av sin matte Stina, så det är inte konstigt att de gärna uppehåller sig både på matbordet och i blomkrukorna.......

image23

Helmer, den äldre och förståndigare brodern försökte uppfostra den lille, men jag tvivlar på att det får någon effekt. Är man Norsk skogskatt och ser ut som ett lejon, ska man väl ha ett visst övertag, och hjälper inget annat får man använda sin råstyrka och hålla fast det lilla fröet.....

image27

Nå, jag tror att Helmer kommer att få ge sig när Oskar har vuxit ikapp honom och egentligen är de nog redan riktigt bra kompisar!

image26

Påsken lider nu mot sitt slut och jag är hemma i min lya igen. Oskar fick jag lämna kvar hos sin matte, så i natt får jag sova ensam med mina drömmar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0