Jump - vilket upptempo!

Som vanligt knallade jag till jobbet med Ipod:en i fickan och lurar på öronen. Jag har kommit på att det är bättre med lurar än proppar. Dels ploppar propparna ur så fort jag rör mig (kanske jag som har för små öron), men framför allt värmer lurarna gott, så man behöver inte ha mössa trots att vinden viner.

Jag borde bara spela in låtar med bra gå-tempo. Jag gillar att gå i takt med musiken och ibland funkar det inte. Blir det för slött tappar man fart och blir passerad på trottoaren och det vill man ju inte...;) Idag hade jag just gått om en tjej med klapprande klackar och så kommer ABBAs Chiquitita i öronen. Tänk dig själv att gå i takt med den...det går bara inte. Då får man tänka på annat och bara låta musiken rinna rakt igenom skallen.

MEN sen kom den gamla Van Halen-låten JUMP! Jäsiken, vad bra man traskar till den. Lite pinsamt bara när man inte kan låta bli att hojta med. Folk undrar säkert vad det är för galen gråhårig dam som plötsligt utbrister i ett ""JUMP"" och tar ett dubbelskutt på trottoarkanten.

Kommentarer
Postat av: Elvy

Hej! Det är så trevligt att läsa dina Blogg-inlägg Marie! På tal om att du gillar att gå i takt till musik så kan jag säga att det gör jag också. Promenaderna blir så mycket enklare, snabbare och roligare. Men så är det det där du nämner med att all musik är ju inte så anpassad. Jag önskar mig en CD med inspelad "bara-gå-i-takt-musik", med varierat tempo, 60 minuter lång som går att ladda ner (mot en kostnad) från Må Bras hemsida. Vad säger ni om det?

2008-03-19 @ 11:48:46
Postat av: isa

Vilken jättebra idé!!!

2008-03-25 @ 09:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0