Jag fick i alla fall en egen säng...och ett eget rum!

Hemma igen från Alptoppen. Att få låna en dator på det hotellet var bara att glömma - jag undrar om de hade någon dator alls... Det var inget supermodernt 5-stjärnigt direkt, men jag var glad att få ett eget rum med både toalett och dusch - det var ungefär den nivån det handlade om. Frukostarna saknade både frukt och grönt, gröt och ägg, men det fanns vita frallor, marmelad, riktigt gräddig fruktyoghurt, feta korvpålägg och smarrig ost att njuta av, så det var bara att rätta sig i ledet och passa på och njuta istället för att reta sig. Några av oss gick ner till den lokala COOP-butiken och köpte egen frukt, så det löste sig ändå!

På skidsemester har jag egentligen bara ett måste när det gäller maten och det är Gulaschsoppa, så det blev den stående lunchen. Eftersom vi hade halvpension var det inte heller någon idé att försöka planera och tänka, utan bara att blunda och äta. Vad sägs om om 7 dagars 4-rättersmiddag med huvudrätter som schweinesteak, ostfondue, raclette och köttfondue? Jag vill i alla fall bara notera att all denna mat ändå resulterade i minus på vågen, så där inser man verkligen vad motionen har för effekt. Det var långa skidpass trots att vädret inte riktigt motsvarade våra förväntningar. På sydsluttningarna hade snön börjat försvinna, så på bilden nedan kan man ana vår transportväg hem på slingrande alpväg...
image18
Om man händelsevis inte blev mätt, fanns det den sista skiddagen en grill uppställd utanför hotellet, där man kunde njuta av en korv, som var något av det godaste i den vägen jag har smakat - ja, jag smakade bara en bit av den här snurran, men det kunde ha gått ner betydligt mer...
image19

Nu är det bara att inse, att det inte går att proppa i sig på det här viset i fortsättningen, men hela min kropp längtar efter fisk eftersom det inte fanns på matsedeln på hela veckan. Man kan undra om de äter Omega3-kapslar hela den schweiziska befolkningen, eller om det bara är skidturister som anses kunna leva utan fisk?

Jag har sällan eller aldrig omgett mig med så mycket manligt sällskap som den här veckan (och nu pratar jag dagtid...;)). Tack alla grabbar för många sköna åk i pisterna och trevliga turer i liftarna och en och annan svängom på dansgolvet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0