Hur svårt kan det va'?

Yess, det blev 14000 steg igår och en riktigt rask promenad. Mötte en gammal arbetskamrat vid Tantolunden som hade tagit Tvärbanan i ena riktningen. Ingen dum idé egentligen - på så sätt kan man få lite mer omväxling på sina promenader. Ska prova det nån gång!

Till jobbet byter jag gator ibland, men det går ju inte att variera i det oändliga...

Imorse kom min sänggavel. Jag hade betalat för transport in i sovrummet eftersom den är rysligt tung och jag inte har en chans att bära den själv. Det kom 2 "glada gossar" och jag bad dem hövligt att "klä av" well-pappen i entrén så att vi skulle slippa allt lortigt papper i sovrummet som var nydammsuget. Nehej, det ingick inte i deras jobb...??? Då föreslog jag att jag kunde slita av papperet själv, men si det hade de inte tid att vänta på (2 minuter). Hur svårt kan det va'?

Jag hade inget val, så nu står möbeln i sin pappkartong bakom min säng... Jag vet åtminstone vad jag ska roa mig med ikväll. Jag ska ägna promenaden hem åt att fundera ut hur jag ska gå tillväga rent praktiskt. Wish me luck...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0