Glömde äta ägg igår, men det blev sparris och rökt lax

Det var ju igår det var Påskafton - jag hade på nå't sätt förträngt det där, så jag insåg sent på eftermiddagen att jag varken köpt påskris eller plockat fram mina påskdekorationer. Å andra sidan blev det en långpromenad i kylan och det kanske var vettigare än att påskpynta. Men fy, så kallt det var. Det är ingen ordning på vädret i år! Till och med de stackars änderna såg frusna ut där de låg och plaskade i Årstaviken.

Jag sprang fram och tillbaka till tvättstugan också med min IKEA-kasse...Visst är det väl ett otroligt fenomen detta med tvättstugor och blå IKEA-kassar? Jag upphör inte att förvånas över att "alla människor" verkar använda dem till såväl ren som smutsig byk. Men säga vad man vill - de är i alla fall rymliga.

Idag ska jag åka till Uppsala och hälsa på min gamla väninna sedan studietiden. Stina har en Norsk skogskatt som heter Helmer och han trillade ner från balkongen i höstas - Stina bor 7 trappor upp, så snacka om att katter är tåliga varelser. Han överlevde fallet med diverse blessyrer, men är helt återställd. Nu har Helmer just fått en "lillebror" och jag måste bara inspektera det lilla livet medan han ännu är unge. Oskar är en Brittisk korthår, så det är fint värre! 

Stina och jag lärde känna varandra över grytorna i Uppsala. Jag glömmer aldrig när vi härjade i köket och lagade stuvad lake och andra konstigheter. Det blir nog mycket mat ikväll, så det är bäst att ladda med en långpromenad innan jag åker, sen packar jag nattmössan, kattleksakerna och kameran och drar norrut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0