Min midsommarnattsdröm

Jag vile sitta på en klippa i skärgården och se solen gå upp..... Nu sitter jag i båten men det blåser så förtvivlat, att jag troligen kommer att sitta nere i värmen istället

Midsommar är sill och färsk potatis, grillat och jordgubbar. Till sillen är det så gott med öl och kanske en snaps - om det är på kvällen. Alkohol på dagen brukar jag inte fixa.Jag blir bara trött. Tur att det finns något man säger nej till, men idag trillade jag dit på en halv nubbe för att jag frös efter att ha stått till rors i blåsten. Den är nog redan förbränd.

Annars är jag barnsligt förtjust i rosévin som är sommardryck nummer 1 för mig - förutom vatten förstås. En djupfryst jordgubbe i glaset gör det extra festligt, men inte ens rosé vill jag dricka på dagen, himla tur!

Förra året regnade det på midsommar, men vi gick en långpromenad på Ingmarsö, tror jag det var, innan vi satte oss och spelade kort! Joggingskorna är ett måste på båten, annars skulle man väl jäsa upp alldeles förskräckligt. Det är ju så gott att äta på sjön, man får ta till disciplinen då och då för att styra sig men det går det också...åtminstone ibland!

Nu ligger vi på en ö som är så liten att det knappt är idé att gå en promenad, men vi kan ju gå flera varv, förstås...ärl det nån som hör (ser) vilka ursäkter jag försöker skapa åt mig? Haha Glad midsommar i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0