Gustafskorven slank ner

När vi vaknade igår morse låg det en stackars ensam korvsnutt kvar - man kan undra varför vi inte åt upp den också när de första 390 grammen hade gått åt!

Solen sken och det var vindstilla när vi lämnade vår bryggplats, så det fick bli motorgång för att vi skulle hinna hem i tid. Så småningom kom vinden, så det blev en härlig segling till slut. Folk snackar om att det är så tufft med Gotland Runt, men igår måste det ha varit ganska glassigt på många av båtarna, när de väl hade trasslat sig iväg.

Nåja, jag skulle inte vilja vara besättningskvinna på en regatta igen, jag skulle bli hypernervös. Enda gången jag varit ombord vid en segeltävling var för ca 30 år sedan. Dåvarande svärfar var på ett Lidingö Runt självklar skeppare på sin stiliga mahognybåt - en Laurinkoster - och min uppgift blev att ligga som en tyngd i fören. Tala om skrajsen - jag vågade inte röra mig ur fläcken, när killarna ombord körde sitt taktiksnack, så jag låg där stilla som en padda...

Kommentarer
Postat av: HenriettaSavage34

I had got a desire to make my organization, nevertheless I didn't have got enough amount of money to do this. Thank heaven my close fellow proposed to use the <a href="http://goodfinance-blog.com/topics/business-loans">business loans</a>. Thus I received the collateral loan and made real my old dream.

2011-12-21 @ 09:57:52
URL: http://goodfinance-blog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0