Vilken runda det blev!

Imorgon ska jag spela golf med Lotta på Täby. Jag spelade mitt livs bästa runda i lördags på Wermdö, så nu har jag sänkt mitt handicap till 23,6. Det första målet för sommaren - att komma under 24 -  är därmed nått.

Nu är det med målsättningar inom golfen likadant som med delmål i en viktminskning. Det gäller att omgående sätta ett nytt mål, så att man känner att det finns något att sträva efter, annars är risken stor att man tappar fart och motivation. Alltså har jag som nytt handicap-mål satt att jag ska under 20. Slutmålet är att komma till 18, bättre har jag inte ambition att bli...om jag ska klara av att ligga kvar där ett tag. Men det är klart, skulle jag få tid att spela mer, så vet man aldrig vad som kan hända.......

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0