Man kan inte vara bäst jämt...;)

Staffan och jag spelade golf igår på den lokala banan utanför Byxelkrok som ligger i Enerum och inte ska förväxlas med Ekerum. Det är en kort bana, så tyvärr får man inte lika mycket motion som på andra banor, men det är kul ändå.

Tack vare golfens handicap-system får jag misslyckas mycket mer än Staffan (jaja, han ÄR betydligt duktigare än jag...). Det brukar innebära att jag har en ganska stor chans att vinna i våra ständiga små matcher om disken eller vad vi nu brukar spela om.

Men igår liksom i måndags klantade jag mig tillräckligt många gånger samtidigt som Staffan fick till det med spelet. Suck - igår blev det jag som ensam fick handla maten i trängsel med en massa andra semesterfirare medan Staffan gick och tittade på båtarna i hamnen...hmm jag får skärpa mig, så han inte blir bortskämd!

Efter inköpsrundan i Ica-butiken åkte jag ner till hamnen där vi köpte färsk piggvar i en av bodarna. Vi äter fisk eller skaldjur varannan dag när vi är här. Det känns på någt sätt godare och enklare med fisk när man får handla den i en gamal fiskehamn även om jag inser att en stor del av firrrna kommer från Västkusten eller i vissa fall mycket, mycket längre bort...

Förr köpte vi direkt från "fiskegubbarna" när de kom in med fångsten, men det är ett minne blott. Lite lokal fisk finns det i alla fall fortfarande, såsom piggvaren och flundra som vi äter nystekt med kokt färskpotatis och citron. Piggvaren igår kokte jag och serverade med nyriven pepparrot och potatis från Sven i Dödevi som odlar världes godaste pärer. Mums!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ha, ha, känner igen det där. Igår fick min Staffan vika all tvätt efter en hård och jämn match. Jag tog honom med en poäng...härligt!

2008-08-04 @ 09:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0