Kylskåpsrensning

Igår när vi kom hem orkade vi inte gå ut och handla igen, men hungriga var vi, så jag nosade igenom kyl och frys efter något att laga en snabb och enkel måltid av. Jag hittade:
lite strimlad fläskfilé i frysen
en halv squash
ett par rödlökar
en liten bit färsk ingefära
några sockerärter
en halv paprika
På några minuter var allt nerhackat och el-woken framplockad ur skåpet. I mitt skafferi finns alltid soja, oystersås, vitlök och nudlar, så snart spred sig en härlig doft i lägenheten och mätta blev vi! Det enda jag saknade var lite svamp, men det är inte Staffans favvo-livsmedel, så han var lika glad ändå!

Idag ska vi skriva kontrakt på nya lägenheten...är man klok eller?


Kommentarer
Postat av: imse

Visst är du klk om du följer ditt hjärta! Å det gör du väl?

Du är då duktig på att ge kloka råd i alla fall!

Förövrigt blir man ju helt enkelt galen när man ser sig själv på kort ....fy F-N så fet jag är! Dessutom har jag ont i halsen....Måste bli frisk, smal och vacker annars bryter jag ihop.

Fortsätt vara lycklig!

2008-07-13 @ 21:00:44
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0