Det blev en hel del käk igår!

Vi var bortbjudna på middag - långt ute på Värmdö. Jag hade bestämt mig för att köra bil hem eftersom det var arbetsdag idag, men det fick jag nästan ångra. Alla de andra hade semester, så först var det bubbel - äkta vara som jag älskar. För sällskaps skull och för att få smaken på tungan, drack jag ett par matskedar.

Toast Skagen till förrätt med öl och snaps för somliga.....Ramlösa för mig, nåja inte så svårt att avstå från snapsen!

En härlig lax med gräddig sås, rostade rötter och ett jättefint Chablisvin till huvudrätt. Ett par matskedar igen - både av såsen och vinet....åsså Ramlösa! Vad är det jag brukar säga? - det blir inte godare för att det blir mycket! Haha, lätt att säga när man sitter där och smuttar och det är slut i glaset, men tack o lov för mineralvatten!

Sen kom desserten. Färska hallon och jordgubbar med vaniljglass. Finns det nåt godare än färska hallon? Jag tror knappast det! Tycker i alla fall jag och det blir man inte berusad av, så där slank det ner ett gäng!

Till kaffet drack de andra avec och så kom det fram en stor godisskål. Att avstå från avec är inga problem - jag tycker inte ens att det är gott. Eftersom det var för mig nya bekantskaper och det började pratas jobb, kunde jag ju inte gärna proppa i mig av skumnallar, geléhallon och annat, så det blev max 3-4 stycken. Man måste ju leva upp till sin image, eller hur?

När vi satte oss i bilen för att åka hem, var jag ganska lagom skönt belåten, totalt spiknykter och förskräckligt nöjd med mig själv. Ibland är det bra att ha åskådare när man äter, visst blir man lite extra förståndig?

Kommentarer
Postat av: BoP

Nu vet du hur mineralvattenfolket har det. Och inte ens en matsked vin. Fast vi är glada ändå.

Kram

2008-07-08 @ 17:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0