Äckliga fästingar biter sig fast

Nu har jag gått i flera år och tänkt ta fästingvaccin.  Etersom jag tycks ha en doft som fästingarna gillar, får jag flera fästingbett varje år och två gånger har jag smittats av borrelia. Jag vet att vaccinet inte skyddar mot borrelia, men att få hjärninflammation tycks mig som ett ännu värre öde.

Varför är man så korkad att man inte går iväg och gör det man tänkt sig. Förmodligen samma anledning som gör att man inte tar itu med andra surdegar som sitter på "att-göra-listan". Sina motionsvanor, matvanor eller andra projekt som stannar vid en tanke.

Igår hittade jag en fästing igen som hade bitit sig fast i armen och det var droppen. Fick en påminnelse på text-tv i morse när det stod att vaccinet håller på att ta slut och det triggade igång mig. Slog på datorn och letade adresser och det visade sig att jag går förbi en vaccinationscentral på väg till jobbet. De öppnar 8 och fem över stod jag där och 10 över var det klart..........som sagt hur korkad får man vara? Varför har jag inte gjort det tidigare????? Det gick så fort och var så enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0