Vart tog toaborsten vägen?

Igår kväll saknade jag min nya fräscha fina toaborste som jag köpte innan jag flyttade. Även en massa andra nödvändigheter till badrummet fattades. Det var bara att inse att trots min ambitiösa dirigering när sonen och hans kompis hjälpte mig att flytta, så måste en kartong felaktigt ha hamnat i källarförrådet. Det var bara att ta mod till sig och gå ner och ta en match mot källarspöket.


Naturligtvis hittade jag lådan - längst in och längst ner under en massa annan bråte! Men tacksamt och ödmjukt tog jag emot den lilla extra kroppsansträngningen. Det gick säkert åt 200 extrakalorier! Jag var så tacksam när jag kom helskinnad tillbaka upp i lägenheten, att jag unnade mig några pepparkakor ur min alldeles speciella jul-burk. Den är snart tom...


Idag har jag varit hos doktorn igen. Han ruskade på huv'et och sa att det har gått troll i mig. Fint va'? Fick sitta i en bur med hörlurar för att konstatera att jag är så täppt i skallen att jag skulle behöva hörapparat. Som om jag inte redan hade märkt det! Nåväl, nu blev det en ny cortisonkur och den ska jag visst bli så pigg av att jag måste ta dem på morgonen, annars kan man inte sova. Jippie, tänk om jag blir så pigg att jag orkar gå mer än 300 meter - det vore en lycka!


Annars ramlar det in massor av frågor i min mailbox. Jättekul att det har kommit så många nya MåBraLättviktare och det är trevligt med medlemskontakten. Hittills har jag hunnit svara på alla frågor, det är min absoluta ambition att ALLA ska få svar! Nu har jag dessutom fått låna en reservdator hem - (den förra kraschade i helgen, som om det inte räckte med annat elände) - så nu jag kan roa mig med att skriva lite i helgen också! Tjilevipp!


Kommentarer
Postat av: Smulan

Din stackare. Jag håller verkligen tummarna för att du snart kryar på dig. Det var en attans seg förkylning du råkat ut för.

2008-01-10 @ 16:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0