Vad var det jag sa???

Det är inte längesedan jag skrev i mitt veckobrev på www.mabra.com  att man måste hitta alternativ att pyssla med när suget efter att stoppa något i munnen sätter in. Jag ironiserade över att jag kanske till och med skulle börja blogga!!!!! Ja, vad säger man? Nu är jag här, men sanningen att säga ska det bli riktigt kul! Välkommen till min blogg!
Du som är medlem i MåBraLättviktarna vet hur mina veckobrev kan se ut. De kommer att fortsätta dimpa ner varje måndag, men här har jag tänkt skriva några rader mer eller mindre varenda dag. Inte så genomtänkt alla gånger, men desto mer från hjärtat. Vad det kommer att handla om får framtiden utvisa, men det blir en hel del personliga reflektioner och ibland kanske lite privata bekännelser. Den som läser får se!

Väl mött/Marie


Kommentarer
Postat av: Pysen

Hej Marie,
Så kul det ska bli att följa din blogg här. Jag är trogen läsare av ditt veckobrev.

2008-01-07 @ 15:33:10
Postat av: Sessan

Vad kul att du fått en egen blogg Marie! Hoppas få lite inspiration av dig i min egen kamp för att gå ned något kilo (eller flera =).

2008-01-07 @ 17:04:30
Postat av: Jennifer G

Det här var verkligen en trevlig nyhet! Jag har många gånger inspirerats av dig och vill gärna läsa mer av dig. Ska bli spännande att följa din blogg!

2008-01-08 @ 08:42:43
Postat av: Inger Segersted

Välkommen till bloggträsket!
Jag har bloggat en tid och det är jättekul.
Nu ska jag göra mitt andra försök att vara med här. VILL gå ner 10 kg. MÅSTE gå ner 5 kg.

2008-01-08 @ 09:17:42
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Tatti

Hej Marie, lycka till med din blogg. Ser fram emot att få inspiration och stöd av den.
Jag fyller 60 i mars, har varit rejält överviktig (BMI över 30) under hela mitt 50-tal. Är en matglad människa som "bantat" i nästan hela mitt vuxna liv, med olika framgång.Har nu bestämt mig för att inte ta med mig övervikten in i 60-talet.
Jag ska satsa på äkta välmående, istället för den korta kick av välbehag som ätandet ger mig när jag är stressad, ledsen, arg, glad..
Bestämde mig i julas för att
känna av hur det är att vara "ordentligt" mätt. Man mår inte särksilt bra!!!
Nu är mitt mantra varje gång jag är sugen: Bättre lätt hungrig än proppmätt, både för stunden och i långa loppet.
Varma hälsnignar
Tatti

2008-01-08 @ 13:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0