Snösjuk

Men vad är det med klimatet? Jag blir avundsjuk på Imse (eller har du döpt om dig till röd dag nu:-)) Jag vill också ha snö och kunna åka ut på golfbanan och köra längdskidor, men idag visar min utetermometer 7,4 grader. Hallå alla vädergudar, det är JANUARI... Observera nu att jag är AVUNDSJUK, och det är inte detsamma som MISSUNNSAM. Jag blir inte sur över att ni får ha snö alltså - njut på bara, men njut gärna lite åt oss här nere i vårluften. Alltså - åk DUBBELT så mycket skidor, så får ni dubbelt så mycket träning, tänk så härligt och så enkelt det kan bli! Å andra sidan kan ju vi gå dubbelt så mycket, så jämnar det ut sig! Alla får alltså dubbel motionsdos av bara farten, vilken fantastisk logik, eller hur?

Igår och idag har jag gjort hemlagat påskgodis som vi har fotat och filmat till MåBra nummer 4. Himmel så gott det blev, men jag har lagt ner allting i påsar och klämt till ordentligt, för att ta med till jobbet på måndag, så att jag inte frestas att trycka i mig alltihop själv! Vänta bara får ni se vad mycket gott man kan göra, som man faktiskt kan njuta av med gott samvete (i rimlig mängd, förstås) Gör jag dig nyfiken nu? BRA! Det var meningen!!!

Nu tar jag lite helg en stund - ska gå ut och kolla restaurangutbudet i grannskapet, det är ju FREDAG och då får jag unna mig ett glas vin till maten också, eller kanske två...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0