Nu vänder det!

Vad var det jag sa? Efter gårdagens kalas och med knappt 5 timmars sömn, gav jag mig den på att ta årets första promenad - ja, den första på 8 veckor! Solen sken och det var 5 grader varmt - nästan lite vår i luften! Med ett stort paket pappersnäsdukar i fickan, stegräknaren i linningen och gympadojar på fötterna knallade jag ner mot Årstaviken och visst var det lite yrsligt och konstigt men UNDERBART!

Vilken känsla att få sträcka på benen igen - jag blev så positiv och pigg att jag gick hem och tog mig an tvätten med glädje! När maskinerna var laddade gick jag ut igen och hittade en konsthantverksbutik som jag blev ännu gladare av, så jag gick vidare till en stor möbelaffär för att kika på nattygsbord, men fastnade istället för en läcker barstol som jag nästan beställde. Sen hittade jag en dödshäftig fåtölj, som jag ska drömma om i natt. Den var alldeles för dyr, men sååå läcker! Ska nog snoka runt lite och se om jag kan hitta något liknande fast billigare....

Imorgon åker den älskade sonen till Mexico...han är född där och vi adopterade honom när han var 7 veckor gammal. Vi kom hem med honom till Sverige när han var 12 veckor och har inte varit i Mexico sedan dess. Nu ska han fira sin 25-årsdag i sitt första hemland.....och jag kommer inte att vara med....."snyft". I tanken kommer jag definitivt att vara med varenda dag och varenda stund. Jag ska skjutsa honom och reskompisen till Arlanda i otta i morgon. Får stålsätta mig så jag inte kommer med för mycket råd och förmaningar. De är ju faktiskt vuxna!

Det har blivit 13300 steg hittills idag och dan är inte slut än. Jippiiiie, nu jäklar är jag på g igen!

Kommentarer
Postat av: imse

Visst är det underbart att kunna ta ut stegen... Idag försökte vi det men all snö som lagt sig på den is som ligger under...tja det blev en spännande promenad men vi fixade det utan alltför stora skador. Det är vackert med all snö men inte speciellt "gåvänligt".
Har skrämt upp kroppen ytterligare med 20 min på motionscykeln...nu ett skumbad..Ahh
Stackars dig som ska vinka av sonen...men han kommer ju tillbaka.

2008-01-20 @ 21:00:41
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0