Man ska inte gräma sig i onödan

Imorse kom det en fråga från en av våra MåBraLättviktare som kände sig lite uppgiven. Hon hade gått ner 5,4 kg före jul, men under helgerna hade hon gått upp 1,4, så det var "bara" 4 kg kvar. Nu har hon svårt att motivera sig till att fortsätta och har lite tappat tron på sin förmåga.

Tänk att vi fungerar så här väldigt många av oss. Visst är det knepigt och visst är det orättvist att somliga kan stoppa i sig vad som helst utan att det syns ett dyft på vågen, medan andra går upp i vikt nästan av att titta på en semla!

Till den bedrövade Sirpa skrev jag så här: "Du har gjort ett jättebra jobb hittills och du vet ju nu hur du ska göra. Det är inte konstigt att man tappar fart vid såna här helger, men försök nu åter att fokusera på ditt mål framåt. Titta inte bakåt mer och gräm dig inte utan se det som att du har tagit en paus som du var värd. Du har ju inte sabbat allting för dens skull. Gör en omstart och tänk dig själv hur du kommer att se ut och må i maj när du nått nästa mål! Förändring är långsiktig och den tar tid - var lite snäll emot dig själv, så kommer du absolut att klara detta! 

Jag säger samma sak till er andra som känner att det är trögt att komma igång igen! Ärligt talat stod jag framför spegeln i morse och pratade med mig själv. Jag fick absolut inga mothugg, men till slut var det någon som garvade mig rakt i ansiktet och svarade OK då, din gråhåriga envisa rackare, jag SKA jag också. På nåt sätt kändes det lite lättare idag. Jag måste vara en sjutusan till ViktCoach.................;)

Kommentarer
Postat av: imse

Ja visst är du det!
Jag tycker egentligen att alla vi som härjar omkring här är bra... vi har ju insett att något måste göras och att ingen annan kan fixa det åt oss.
Att det går upp och ner är väl bara naturligt som med allt annat här i livet.
Jag har ett motto när jag skriver: Var glad åt det lilla men tänk stort!
Det kan väl gälla även när man vill gå ner i vikt och skaffa sig bättre vanor...???

2008-01-17 @ 21:43:55
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Marie

Där sa du nå't riktigt bra! Ditt motto tar jag till mig - det är precis så man ska tänka i många avseenden.

2008-01-18 @ 18:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0