Jag hade en röd dag i förrgår...

Läste just Ainbuskbloggen - underbara varelser - om fullmåne och mensperioder. Det där med menstruation har jag äntligen lämnat bakom mig. Det var liksom till ingen nytta när jag inte ens kunde få egna barn och ont gjorde det så förtvivlat... ja tack och lov att det är över. Alltid någon glädje med att bli äldre!

Jag hade en röd dag i alla fall i förrgår. Jimpa på redaktionen kallade mig rödstrumpa, och dessutom hade jag röd jacka och röd T-shirt. Köpte en kamera och den är .....javisst RÖD. Jag lyckades fyra av en bild på mina röda "spiror" och nu har jag lyckats ladda ner den i datorn. Eftersom jag håller på och lär mig det här med bloggbilder, tänker jag ge er den stora glädjen att få se den inte speciellt fördelaktiga bilden av de röda,som bättre beskriv som stolpar än spiror, men det skyller vi på kameran..... 

Mina röda ben

Jag har kommit till insikten att eftersom jag har ett hälsamt BMI (23) och midjemått (79), så måste jag inte vara sylfidiskt supertrådsmal. De där 2-3 extrakilona som man alltid tycks kämpa med, är faktiskt bara av kosmetisk natur, så dem tar jag när motivationen infinner sig. Motivation kan man träna på och jag tränar varje dag, så det närmar sig, nu när förkylning äntligen börjar ge med sig.

Kommentarer
Postat av: röd dag

Grattis till snygga spiror, BMI ( suck...) och kameran. Jag är också nybörjare på blogg och att skicka bilder men det är så kul, man lär sig hela tiden.
Kolla gärna in bloggen, fast den sista tiden är det kanske lite mycket vinterbilder, men har man nu äntligen snö sååå...
Ha en skön helg.

2008-01-25 @ 08:38:45
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Imse..

Ha ha
inte heter jag röd dag, nu blev det lite galet, men lite kul också...

2008-01-25 @ 08:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0