Jag avskyr tandläkaren

Snälla Gunnar, ta nu inte detta personligt, och naturligtvis är jag tacksam att du och alla andra i ditt skrå finns, för annars kanske jag hade varit alldeles gaddlös. Men varför får jag hjärtklappning, svettiga handflator och lätt illamående så fort jag ska besöka dig? Jag har ändå 20 olagade felfria tänder i mitt garnityr, så jag borde inte vara orolig, men varenda gång jag ska sätta mig i den där hemska stolen kommer samma gamla symtom krypande.

Inte nog med att det är otäckt - det är dyrt också! Varför i himlens namn räknas inte munnen till kroppen? Jag har vid det här laget frikort för sjukvård och idag blev jag akut "sjuk i en tand", men det räknas inte... Ändå vet man att mycket ohälsa går att spåra till tänderna.

Sonen sitter nu på planet långt borta från sin mamma. Han lämnade kvar bilen i min vård, så för ovanlighetens skull är jag bilburen. Eftersom jag ändå måste flytta den när jag skulle till tandläkaren, körde jag dit istället för att gå, men det resulterade bara i att jag blev 450 kronor fattigare. Jag trodde att jag parkerade rätt, men det stod en flyttbil i vägen för skylten...Som "straff" får jag väl ta en promenad i mörkret efter jobbet!

Kommentarer
Postat av: imse

Jag ska också till tandläkaren...idag kl 11
Enda positiva är att man får "tömma magen" jag är med andra ord alltid skitnervös för dessa besök.
Fast jag måste sluta säga att jag hatar tandläkaren eftersom min äldste sons flickvän utbildar sig till tandläkare... Hoppas på framtida rabatter!
Jag har inga hål men värk i tänderna. nu har det börjat borras och bytas fyllningar för typ 1000-1500 per tand.
Måste nog avvakta vidare ingrepp till hösten då det visst ska bli billigare.
Men nu ska jag först klara dagens besök...
Visst måste det gå åt massor med kalorier när man är nervös????

2008-01-22 @ 07:23:12
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0