Idag borde jag ha haft stegräknaren på

Pust, stön och stånk...jag har varit på Älvsjömässan idag - detta enorma hav av montrar. Man blir nästan trött bara vid tanken, men samtidigt är det lite kul att se hur mycket prylar det går att "uppfinna". Vilken otrolig massa onödiga saker det finns! När man går där och tittar får man habegär på det mest outgrundliga prylar som man då aldrig kommit på tanken att önska sig om man inte hade sett dem.

Vad sägs om en grapefruktsklyftsutskärare?... eller en saltkvarn som ser ut som en kanin... (eller om det var en hare?) Tur att man inte kan handla på mässan - då hade jag säkert kommit hem med en massa grejor som inte får plats i mina skåp!

Inte tänkte jag på att ta på mig stegräknaren när jag åkte iväg - jag har ju liksom inte kommit igång än - men det måsta ha blivit en hel massa steg, så nu kanske jag kan börja gå på promenader också. Jag ska baske mig ignorera förkylningen, alltså tiga ihjäl den, så försvinner den nog! Yesss, det blir den nya kuren, tror jag, tillsammans med broccoli. Jag tror på broccoli! Antioxidanter så det bara vimlar! Men idag är det fredag och då får man kosta på sig ett glas vin. Rött får det bli, där finns också antioxidanter, så då är jag säkert pigg imorgon! Tjilevipp och trevlig kväll på er alla!

Kommentarer
Postat av: imse

Älvsjömässan...tack gode gud att jag slipper dit mera!
Missförstå mig rätt. Under min tid som krukmakare stod jag där och krängde våra alster. Att stå på mässor är bland det jobbigaste som finns tycker jag.
Själv har jag varit till Piteå och shoppat men en god vän. Alltid lika roligt att följa henne trots att jag inte gillar att shoppa. Har fått höra att det är okvinnligt att inte gilla det...???
Lunchen var ingen höjdare ( fet sås...) får laga till det med fullkornspaj ikväll och inget vin...

2008-01-18 @ 18:16:07
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0